Veelgestelde vragen

1) Bestellen

Ik wil mijn bestelling annuleren?

Bij Actiekabel kun je jouw bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden annuleren. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. Vervolgens wordt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jouw adres naar Actiekabel zijn voor eigen rekening. Wanneer er gebruik wordt gemaakt van het herroepingsrecht, moet het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Actiekabel geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@actiekabel.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van de retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Om van je herroepingsrecht gebruik te maken, dien je de volgende stappen te doorlopen:

  1. Stuur (binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling) een e-mail naar info@actiekabel.nl met jouw retouraanvraag.
  2. Vermeld het bestelnummer, jouw voor- en achternaam en de producten die je wilt retourneren in de e-mail.
  3. Je ontvangt van ons het adres waar je jouw bestelling naar retour kunt sturen en andere gegevens en informatie benodigd voor het retourneren.
  4. Stuur de bestelling naar ons retour (hiervoor heb je nogmaals 14 dagen de tijd). Stuur een ingevuld exemplaar van het herroepingsformulier mee met de retour.
  5. Binnen 14 dagen krijg je het verschuldigde orderbedrag teruggestort op je rekening.
Wat is de geldigheid van prijzen en aanbiedingen?

Prijzen en aanbiedingen zijn onderhevig aan verandering. Acties gelden tot het verstrijken van de actieperiode, waarna de ‘normale’ prijs weer gehanteerd wordt. Uiteraard blijft de prijs die vermeld werd op het moment van bestellen geldig voor reeds geplaatste bestellingen. Alle aanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt.

2) Verzending & Levering

Wat zijn de verzendkosten?

Bij Actiekabel rekenen we een vast laag bedrag van € 1,99 voor het vesturen van jouw bestelling

Ik heb betaald, maar geen bevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?

Neem in dat geval telefonisch contact op met ons via 085 – 060 8899 op maandag tot en met vrijdag van 09:00-17:00 uur of per e-mail info@actiekabel.nl

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?

In het geval dat je op een werkdag voor 16.00u besteld hebt wordt de bestelling nog dezelfde dag verwerkt. Veelal ontvang je de bestelling binnen één dag. Het kan echter voorkomen dat het langer duurt om de bestelde producten te leveren. Je krijgt dan de artikelen die niet voorradig zijn zo spoedig mogelijk toegezonden. Voor vragen kan je contact opnemen met onze klantenservice via tel. 085 – 060 8899. Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00-17:00 uur of per e-mail info@actiekabel.nl

Waarom is mijn product nu opeens niet op voorraad?

Soms gebeurt het dat een andere klant tegelijkertijd een bestelling plaatst voor een artikel waardoor het uitverkocht raakt. Met onze grote voorraad zal dit niet vaak voorkomen, maar als het gebeurt nemen we hier tijdig contact over op. Wij zullen het product zo spoedig mogelijk naar jou toezenden.

3) Betalen

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Betalen kan op verschillende manieren. Je kunt betalen met iDEAL, PayPal en overboeking. Nadat de betaling binnen is zal de bestelling geplaatst worden.

Hoe snel wordt mijn geld teruggestort?

Binnen 14 dagen na het aanmelden van een retour wordt het aankoopbedrag teruggestort.

Kan Actiekabel.nl garanderen dat betalen met iDEAL echt veilig is?

iDEAL betalingen zijn online banktransacties die plaatsvinden in een zwaar beveiligde bankomgevingen. De beveiligingstechnieken voldoen aan strenge eisen. Dit betekent dat betalen met iDEAL net zo veilig is als internet bankieren.

Kan ik een iDEAL betaling terugdraaien?

Een iDEAL betaling valt niet terug te draaien nadat deze is verwerkt. Tijdens het betaalproces krijg je het verzoek om akkoord te geven voor een betaling aan Actiekabel.nl. Nadat dit is geaccepteerd, is de bestelling een feit en kan de betaling niet meer ongedaan worden gemaakt. Het is echter wel mogelijk de bestelling te annuleren en de betaling door ons terug te laten boeken.

Kan ik in termijnen betalen?

Tot op heden is het niet mogelijk in termijnen te betalen.

iDEAL werkt niet?

HDMI-VGA.nl maakt gebruik van de betaaldienst iDEAL om betalingen te verwerken. Actiekabel.nl is voor deze dienst zelf niet verantwoordelijk. Mocht er iets mis gaan met jouw betaling, dan verwijzen wij je door naar de desbetreffende bank.

Ik wil een kopie van mijn factuur?

Nadat je besteld hebt wordt het mogelijk om zelf de factuur uit te printen en/of online in te zien via jouw eigen account op Actiekabel.nl. Heb je geen beschikking over een printer en toch behoefte aan een factuur? Dan hoeft je slechts te wachten op de bezorging van de bestelling. Bijgevoegd in het pakket zit ook de factuur en paklijst. Mochten er toch specifieke vragen zijn over de factuur dan kan je altijd contact met ons opnemen. Stuur jouw verzoek per e-mail naar info@actiekabel.nl of bel naar onderstaande telefoonnummer: 085 – 060 8899.

Ik heb een kortingscode, waar kan ik die invullen?

Kortingscodes kan je invullen tijdens het afrekenproces. De korting wordt automatisch verrekend met de bestelling. Het kan het geval zijn dat de kortingscode die je hebt bemachtigd reeds verlopen is. In dat geval ontvang je geen korting op de aankoop.

4) Retourneren & garantie

Mijn bestelling voldoet niet.

Vervelend dat jouw bestelling niet naar behoren is geleverd. Wij raden je aan contact met ons op te nemen om een passende oplossing te vinden.

De kleur / maat van mijn bestelling is niet juist. Ik wil het artikel omruilen.

Als het blijkt dat je een artikel hebt ontvangen met de verkeerde maat of kleur is het mogelijk het om te ruilen voor een ander exemplaar. Neem hiervoor contact op met de klantenservice. Zij helpen je graag aan het juiste product.

Hoe lang is de periode waarin ik kan retourneren?

Wettelijk heb je het recht een online bestelling tot 14 dagen na de dag van ontvangst van de bestelling te herroepen, bij Actiekabel hebben we deze termijn verlengt naar 30 dagen. Binnen deze 30 dagen heb je de mogelijkheid je bestelling zonder opgave van reden te annuleren. Vervolgens heb je nog 14 dagen de tijd om de bestelde producten terug te sturen. Het verschuldigde orderbedrag zal binnen 14 dagen na aanmelding van de retour teruggestort worden.

Wat moet ik doen om producten te retourneren?

Hieronder wordt uitgewerkt hoe het herroepingsproces bij Actiekabel.nl verloopt en welke voorwaarden hierbij gelden.

Om van je herroepingsrecht gebruik te maken, dien je de volgende stappen te doorlopen:

  1. Stuur (binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling) een e-mail naar info@actiekabel.nl met jouw retouraanvraag.
  2. Vermeld het bestelnummer, jouw voor- en achternaam en de producten die je wilt retourneren in de e-mail.
  3. Je ontvangt van ons het adres waar je jouw bestelling naar retour kunt sturen en andere gegevens en informatie benodigd voor het retourneren.
  4. Stuur de bestelling naar ons retour (hiervoor heb je nogmaals 14 dagen de tijd). Stuur een ingevuld exemplaar van het herroepingsformulier mee met de retour.
  5. Binnen 14 dagen krijg je het verschuldigde orderbedrag teruggestort op je rekening.

De te retourneren producten dienen geen gebruikssporen te bevatten, schoon en onbeschadigd te zijn. Verpak de producten altijd in de originele verpakking met alle daarbij behorende documentatie, snoeren e.d. Indien retour gezonden producten niet voldoen aan deze eisen, kan Actiekabel.nl een redelijke vergoeding in mindering brengen op het terug te betalen bedrag.

Er van uitgaande dat het product naar behoren is geretourneerd zullen wij binnen 14 dagen na aanmelding van de retourzending het door jou betaalde bedrag terugstorten. Terugbetaling van het aankoopbedrag zal inclusief de verzendkosten van de heenzending zijn.

Heb ik garantie?

Natuurlijk heb je garantie op onze producten! Actiekabel.nl staat in voor de deugdelijkheid en bruikbaarheid van de aangeboden producten. Op alle producten, aangeboden in onze winkel, waarvoor geen garantieregeling vanuit de betreffende fabrikant geldt, wordt standaard minimaal 2 jaar garantie gegeven onverminderd de wettelijke rechten omtrent garantie en conformiteit. Uitgesloten van deze garantie regeling zijn normale gebruiksslijtage, gebreken veroorzaakt door verkeerd gebruik, van buiten komend onheil (waterschade, laten vallen, blikseminslag e.d.) of gebruik zonder de gebruiksinstructies in de betreffende handleidingen in acht te nemen.

Om een beroep te doen op de garantie, dien je de volgende stappen te doorlopen:

  1. Stuur je garantieverzoek naar info@actiekabel.nl of bel naar telefoonnummer: 085 – 060 8899. Bereikbaarheid: vanaf maandag t/m vrijdag van 10:00 tot 16:00.
  2. Vermeld je bestelnummer, voor- en achternaam en het product (/de producten) dat niet naar behoren werkt (omschrijf het mankement).
  3. Per e-mail ontvang je binnen 48 uur antwoord.

5) Persoonlijk account

Ik ben mijn wachtwoord vergeten?

Als je je wachtwoord bent vergeten kan je door te klikken op “wachtwoord vergeten?” een e-mail ontvangen met jouw inloginformatie. Het kan voor komen dat de mail met het wachtwoord aankomt in de spambox. Als je dus geen mail ontvangt kan het verstandig zijn te kijken of het bericht is geplaatst in de spambox. Hieronder vind je een uitleg van de 3 meest voorkomende email programma’s.

Outlook:

Aan de linkerkant zie je onder “alle email items” de map “ongewenste email” staan. Als je daarop klikt kan je de email zien die niet door de spam instellingen in de inbox komt.

Gmail:

Aan de linkerkant van Gmail vind je alle mappen die je hebt aangemaakt. Hier moet ook de map “spam” bij staan. Het kan voorkomen dat je onderaan op het tab moet klikken om alle overige mappen te openen om de map spam te vinden.

Hotmail:

Aan de linkerkant van Hotmail zie je onder het kopje “mappen” de map “ongewenst” staan. Hier kan je waarschijnlijk de mail vinden met het wachtwoord.

Wachtwoord vergeten?

Wachtwoord vergeten en je maakt gebruik van een nieuw e-mailadres? Dan raden we je aan een e-mail te sturen naar info@actiekabel.nl met daarin jouw persoonlijke gegevens (naam, oude email adres en eventueel een ordernummer van een oude bestelling) Dan kunnen wij het email adres wijzigen naar jouw nieuwe email adres en een nieuw wachtwoord toesturen.

Ik wil mijn gegevens veranderen?

Als je ingelogd bent dan kunt onder het tabblad “accountgegevens” je gegevens wijzigen.

Ik wil mij afmelden van de nieuwsbrief?

Je kunt je gemakkelijk afmelden voor de nieuwsbrief door onderaan het mailtje te klikken op “afmelden nieuwsbrief”. Let op! Het kan voorkomen dat je van ons meerdere nieuwsbrieven ontvangt. Wilt u zich voor alle mailings uit schrijven, dan zal dit per maillijst afzonderlijk moeten gebeuren.

6) Klachten, vragen of een goed idee?

Heb je een klacht, vraag of wil je een leuk idee met ons delen dan kan je het volgende doen om ons te bereiken:
  • 1. Stuur je klacht, vraag of opmerking per e-mail info@actiekabel.nl. Op elke e-mail ontvang je binnen 2 dagen antwoord.
  • 2. Bellen kan naar: 085 – 060 8899. Bereikbaarheid: van maandag t/m vrijdag van 10:00 tot 16:00.

De waardering van www.actiekabel.nl/ bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.3/10 gebaseerd op 41 reviews.